1 листопада 2021 року відбулося засідання підкомітету у справах сім’ї та дітей у складі голови підкомітету Тетяни Скрипки, членів підкомітету Павла Сушка та Юрія Павленка, представників Міністерства соціальної політики України Руслана Колбаси та Любові Солодухіної, представниці Уповноваженого з дотримання прав дитини та сім’ї Аксани Філіпішиної, помічників народних депутатів, секретаріату Комітету.

Під час наради ознайомилися із презентацією проєкту Положення про Державну службу України у справах дітей від Міністерства. Служба стане центральним органом виконавчої влади з реалізації державної політики у сфері усиновлення та соціального захисту дітей.

Основними завданнями Державної служби у справах дітей будуть такі:

реалізація державної політики з питань усиновлення та соціального захисту дітей, запобігання вчиненню дітьми правопорушень;

проведення роботи із захисту прав дітей, запобігання дитячій безпритульності та бездоглядності, організації соціально-психологічної реабілітації найбільш уразливих категорій дітей;

 забезпечення додержання вимог законодавства щодо встановлення опіки та піклування над дітьми, їх усиновлення, влаштування в дитячі будинки сімейного типу, прийомні сім’ї;

провадження діяльності з усиновлення, ведення централізованого обліку дітей, які можуть бути усиновлені, обліку громадян України, які проживають за межами України, та іноземців, які бажають усиновити дитину в Україні;

методичне забезпечення здійснення заходів щодо захисту житлових і майнових прав дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, осіб з їх числа;

розроблення і здійснення самостійно або разом з відповідними органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями усіх форм власності, громадськими організаціями заходів щодо соціального захисту дітей;

визначення пріоритетних напрямів поліпшення становища дітей в Україні, їх соціального захисту, сприяння фізичному, духовному та інтелектуальному розвитку;

здійснення з питань, що належать до її компетенції, координації та методологічного забезпечення діяльності центральних та місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності, громадських об’єднань у вирішенні питань соціального захисту дітей та організації роботи із запобігання дитячій бездоглядності;

здійснення державного контролю у сфері цивільно-правових відносин у сфері соціального захисту дітей;

ведення державної статистики в межах повноважень Служби;

організація роботи щодо ведення обліків дітей різних категорій, громадян, які бажають взяти або взяли на виховання у свою сім’ю дитину;

забезпечення в межах повноважень ведення єдиного електронного банку даних про дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, і сім’ї потенційних усиновлювачів, опікунів, піклувальників, прийомних батьків, батьків-вихователів.

Учасники наради окреслили подальші першочергові завдання: розробити дорожню карту зі створення Служби; напрацювати структуру органу з урахуванням інспекції в центральному апараті (інспекція слідкуватиме за діями чиновників, які визначені відповідальними у сфері захисту і забезпечення прав дітей); визначити штатне наповнення Служби, зважаючи на її функції.

«Паралельно працюємо над внесенням змін у профільні закони для уникнення задвоєння функцій та надання зеленого світла для ефективної роботи Служби», повідомляє заступник голови Комітету Павло Сушко.

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку

Ще за розділом


“Зустрічі, конференції та інші заходи”

05 липня 2023 15:16
19 січня 2023 16:51
01 вересня 2022 13:52
11 лютого 2022 09:45
26 січня 2022 10:00
24 січня 2022 17:10
23 листопада 2021 17:15
18 листопада 2021 11:59
02 листопада 2021 09:00
13 жовтня 2021 18:08