17 листопада 2021 року за головування Миколи Княжицького у режимі відеоконференції проведено засідання підкомітету з питань культурної політики.
До засідання приєдналися голова Комітету Микита Потураєв, заступники голови Комітету Павло Сушко та Євгенія Кравчук, голова підкомітету у сфері туризму та курортів Дмитро Нальотов, голова підкомітету у справах сім’ї та дітей Тетяна Скрипка, члени підкомітету з питань культурної політики Софія Федина і Володимир В’ятрович, член Комітету з питань бюджету і автор обговорюваних законопроєктів Ростислав Тістик, представники Міністерства культури та інформаційної політики, Міністерства фінансів, Міністерства розвитку громад і територій та ін.
Порядок денний містив два питання:
1. Проєкт Закону про
внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо удосконалення механізму
фінансового забезпечення збереження культурної спадщини (реєстр. № 5755).
Проєктом передбачено створення
накопичувального Державного фонду для підтримки збереження об’єктів культурної
спадщини.
2. Проєкт Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо
удосконалення механізму фінансування збереження культурної спадщини (реєстр.
№ 5756).
Мета документа – узгодження положень Закону України «Про охорону культурної спадщини» з положеннями нової редакції статті 29 Бюджетного кодексу України та приведення у відповідність повноважень органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування щодо збереження об’єктів культурної спадщини.
Головне питання, яке потребувало обговорення, — на якому рівні створювати Фонд культурної спадщини: чи на рівні Державного бюджету і розподіляти кошти для заходів зі збереження культурної спадщини між громадами, чи сформувати його як різнорівневий (і на державному рівні, і на рівні місцевих бюджетів).
Підкомітет
ухвалив подати на засідання Комітету дві пропозиції: перша — підтримати акти в першому читанні, але з обов’язковим доопрацюванням
їх до другого, зокрема доопрацювання положень про повернення коштів в місцеві бюджети,
доповнення законопроєкту нормами щодо прозорого розподілу коштів, визначення
уповноваженого органу приймати рішення щодо переліку об’єктів та критеріїв
відбору, друга — звернутися до бюджетного Комітету, який є головним з опрацювання основного із цих законопроєктів (реєстр. № 5755), із пропозицією створити робочу групу і в короткий термін доопрацювати законопроєкт з метою доповнення його положеннями щодо механізму використання коштів зазначеного Фонду.