Презентовано Стратегію з розвитку медіаграмотності на період до 2026 року

Комітет
04 червня 2024, 12:02

3 червня заступниця голови Комітету Євгенія Кравчук долучилась до презентації Стратегії з розвитку медіаграмотності на період до 2026 року (акт Міністерства культури та інформаційної політики України). Цей документ, зокрема, розроблено як відповідь на закріплені норми Закону України «Про медіа».

«Хотілось би підкреслити, що це була перша згадка на законодавчому рівні щодо загальної співпраці між медіарегулятором, державними органами, громадським сектором з метою підвищення медіаграмотності населення. Та перші кроки на шляху розвитку медіаграмотності нами були зроблені ще на початку 2020 року. Коли держава визначила, що це проєкт національного масштабу і не лише міжнародні організації підтримують і розвивають його», — зазначила Євгенія Кравчук.

За її словами, від початку 2020 року депутати та представники Міністерства працювали із низкою нових проєктів. З-поміж них — у 2021 році було створено Національний проєкт з медіаграмотності «Фільтр».

Під час вчорашнього виступу Євгенія Кравчук звернула увагу на такі моменти:

— великий виклик несе застосування AI (штучного інтелекту), і російська пропаганда використовує цю можливість. У соціальних мережах це вже не ольгінські боти, а створені на основі штучного інтелекту цілі схеми, що масштабують цей потік у рази;

— медіаграмотність не має бути єдиним інструментом захисту від шкідливого пропагандистського контенту. Тому в Законі «Про медіа» є цілий розділ щодо правого регулювання діяльності медіа в умовах збройної агресії, особливо щодо перевірки власників медіа і унеможливлення впливу з росії. Саме тому ми наполягаємо на санкціях проти російських державних медіа, які стали фактично інструментом війни. Так само, крім країн Європейського Союзу, сподіваюсь і всі інші країни долучаться до санкцій;

— важлива робота разом з Міністерством освіти і науки України для створення нових продуктів в інтерактивному навчанні дітей медіаграмотності. Щоб це не створювало додаткових навантажень, а було інтегровано в різні предмети для успішного навчання малечі важливим речам.

Стратегія є дороговказом для Міністерства у сфері розвитку медіаграмотності задля посилення стійкості українського суспільства до впливу дезінформації та розвитку відповідального медіаспоживання.

«Робота над стратегією була спільною. І це надзвичайно важливо. Ми залучили всі зацікавлені сторони: представників органів державної влади, інститутів громадянського суспільства, партнерів з розвитку та медіаекспертів. Принципово важливо створювати документ разом із міжнародними та громадськими організаціями», — розповів заступник Міністра культури та інформаційної політики України Тарас Шевченко.

Ознайомитись зі Стратегією можна за посиланням:

https://filter.mkip.gov.ua/.../the-strategy-of-the...
Фото Антоніни Вишневської