3 червня заступниця голови Комітету Євгенія Кравчук долучилась до презентації Стратегії з розвитку медіаграмотності на період до 2026 року (акт Міністерства культури та інформаційної політики України). Цей документ, зокрема, розроблено як відповідь на закріплені норми Закону України «Про медіа».
![](/images/dsc6369-1024x683.jpg)
«Хотілось би підкреслити, що це була перша згадка на законодавчому рівні щодо загальної співпраці між медіарегулятором, державними органами, громадським сектором з метою підвищення медіаграмотності населення. Та перші кроки на шляху розвитку медіаграмотності нами були зроблені ще на початку 2020 року. Коли держава визначила, що це проєкт національного масштабу і не лише міжнародні організації підтримують і розвивають його», — зазначила Євгенія Кравчук.
![](/images/dsc6273-1024x683.jpg)
За її словами, від початку 2020 року депутати та представники Міністерства працювали із низкою нових проєктів. З-поміж них — у 2021 році було створено Національний проєкт з медіаграмотності «Фільтр».
Під час вчорашнього виступу Євгенія Кравчук звернула увагу на такі моменти:
— великий виклик несе застосування AI (штучного інтелекту), і російська пропаганда використовує цю можливість. У соціальних мережах це вже не ольгінські боти, а створені на основі штучного інтелекту цілі схеми, що масштабують цей потік у рази;
— медіаграмотність не має бути єдиним інструментом захисту від шкідливого пропагандистського контенту. Тому в Законі «Про медіа» є цілий розділ щодо правого регулювання діяльності медіа в умовах збройної агресії, особливо щодо перевірки власників медіа і унеможливлення впливу з росії. Саме тому ми наполягаємо на санкціях проти російських державних медіа, які стали фактично інструментом війни. Так само, крім країн Європейського Союзу, сподіваюсь і всі інші країни долучаться до санкцій;
— важлива робота разом з Міністерством освіти і науки України для створення нових продуктів в інтерактивному навчанні дітей медіаграмотності. Щоб це не створювало додаткових навантажень, а було інтегровано в різні предмети для успішного навчання малечі важливим речам.
![](/images/dsc6414-1024x683.jpg)
Стратегія є дороговказом для Міністерства у сфері розвитку медіаграмотності задля посилення стійкості українського суспільства до впливу дезінформації та розвитку відповідального медіаспоживання.
«Робота над стратегією була спільною. І це
надзвичайно важливо. Ми залучили всі зацікавлені сторони: представників органів
державної влади, інститутів громадянського суспільства, партнерів з розвитку та
медіаекспертів. Принципово важливо створювати документ разом із міжнародними та
громадськими організаціями», — розповів заступник Міністра культури та
інформаційної політики України Тарас Шевченко.
![](/images/dsc6437-1024x683.jpg)
Ознайомитись зі Стратегією можна за посиланням:
https://filter.mkip.gov.ua/.../the-strategy-of-the...
Фото Антоніни
Вишневської