Комітет з питань гуманітарної та інформаційної політики рекомендує Верховній Раді підтримати законопроєкт щодо заборони реклами електронних сигарет у другому читанні та в цілому

Комітет
09 листопада 2021, 18:15

На своєму засіданні 9 листопада Комітет з питань гуманітарної та інформаційної політики розглянув проєкт Закону про внесення змін до статті 22 Закону України «Про рекламу» щодо реклами електронних сигарет і рідин, що використовуються в електронних сигаретах (реєстр. № 4212). Участь в обговоренні взяла авторка законопроєкту – народна депутатка Елла Рєпіна.

Законопроєкт передбачає поширення норм та обмежень, встановлених Законом України «Про рекламу» до тютюнових виробів, на електронні сигарети та рідини, що використовуються в електронних сигаретах. У процесі роботи над законопроєктом члени профільного підкомітету також дійшли згоди щодо необхідності поширення цих обмежень та заборон на рекламу пристроїв для споживання тютюнових виробів без їх згоряння та тютюновмісних виробів для електричного нагрівання (ТВЕН) за допомогою підігрівача з електронним управлінням. «Реалізація положень законопроєкту, на нашу думку, сприятиме обмеженню куріння або споживання зазначених сигарет, рідин, виробів і пристроїв населенням України, особливо молоддю та підлітками», — сказав голова підкомітету у сфері кінематографу та реклами Павло Сушко. Крім того, депутат зауважив, що пропозиції робочої групи за результатами засідання трьох підкомітетів спрямовані на те, аби не йти шляхом тотальної заборони всього і вся, а забезпечити в остаточній редакції проєкту закону баланс інтересів громадськості і рекламної індустрії. Законом передбачено перехідний період в шість місяців, щоб галузь перелаштувалася до нових умов, а уряд увідповіднив закону свої нормативно-правові акти.

Комітет вирішив рекомендувати Верховній Раді України прийняти законопроєкт про внесення змін до статті 22 Закону України «Про рекламу» щодо реклами електронних сигарет і рідин, що використовуються в електронних сигаретах (реєстр. № 4212) у другому читанні і в цілому в запропонованій Комітетом редакції. Окремо погодили звернутися до Комітету з питань здоров’я нації, медичної допомоги та медичного страхування з інформацією про ухвалене рішення та пропозицією узгодити надалі зміст законодавчих новел цього законопроєкту та законопроєкту щодо охорони здоров’я населення від шкідливого впливу тютюну (реєстр. № 4358).

Далі учасники засідання розглянули та ухвалили рекомендувати Парламенту відхилити два законопроєкти щодо реформування системи інституційного догляду та виховання дітей (реєстр. № 3587 та реєстр. № 3587-1).

Проєкт Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо сприяння формуванню відповідального батьківства (реєстр. № 3667) підтримали за основу з урахуванням зауважень Комітету. Законопроєкт був опрацьований раніше на засіданні профільного підкомітету.

Серед інших питань Комітет затвердив Рішення за результатами виїзного засідання Комітету з метою ознайомлення із загальним станом справ у музейній сфері та історико-культурних заповідниках, а також вивчення проблемних питань у Національному історико-етнографічному заповіднику «Переяслав». Під час виїзного засідання народні депутати звернули увагу на необхідність:

-          невідкладного приведення у належний стан пам’яток національного значення Комплексу Вознесенського монастиря: Вознесенського собору (з перенесенням з нього Музею-Діорами "Битва за Дніпро восени 1943 року у районі Переяслава і створення Букринського плацдарму") та його дзвіниці;

-          розвитку інфраструктури для надання послуг громадського харчування відвідувачам Музею народної архітектури та побуту Середньої Наддніпрянщини НІЕЗ «Переяслав», розвитку туристичної інфраструктури міста Переяслава, що може значно збільшити час перебування туристів у місті, не обмежуючись одним днем, та суттєво збільшити потік туристів до міста, яке має один з найкращих туристичних потенціалів України.

Також розглянули лист з проханням надати роз’яснення щодо необхідності отримання сертифіката на рівень володіння державною мовою працівнику, призначення якого на посаду державної служби здійснюється шляхом переведення в межах однієї структури. Комітет надав роз’яснення, в якому йдеться, що переведення державного службовця на іншу рівнозначну чи нижчу посаду в тому самому та/або іншому державному органі (зокрема у випадках, передбачених частиною пятою статті 22 Закону України «Про державну службу») може здійснюватися без наявності у такого державного службовця державного сертифіката про рівень володіння державною мовою.

Наприкінці засідання затвердили персональний склад підкомітету з питань музичної індустрії Комітету з питань гуманітарної та інформаційної політики.

Запис засідання можна переглянути на каналі Комітету.