Голова Комітету Микита Потураєв та заступник голови Комітету, голова профільного підкомітету Павло Сушко взяли участь у «круглому столі» «Зовнішня реклама: як подолати хаос і навести лад?»

Комітет
16 березня 2021, 09:56

15 березня 2021 року Голова Комітету Микита Потураєв та заступник голови Комітету, голова профільного підкомітету Павло Сушко взяли участь у «круглому столі», під час якого обговорювали законопроєкт про внесення змін до деяких законів України щодо удосконалення законодавчого регулювання у галузі зовнішньої реклами (реєстр. 5094).

Також спікерами заходу стали народні депутати України Ігор Василів та Олег Макаров, Юрій Чаруха директор компанії «BigBoard», Олександр Діденко директор компанії «Октагон-Аутдор», Катерина Храмова  директорка «PRIME Group», Максим Лазебник директор Всеукраїнської рекламної коаліції, Лариса Булатова голова Індустріального комітету зовнішньої реклами, Анна Чеботарьова    юристка «PRIME Group».
У своєму виступі голова Комітету Микита Потураєв розповів, що сфера зовнішньої реклами в Україні потребує оновлення вже давно, адже законодавство галузі достатньо застаріле. «Хочу подякувати колегам восьмого скликання, передусім Олені Кондратюк, яка зараз є віцеспікеркою нашого Парламенту, бо саме вона була однією з ініціаторок цього законопроєкту у минулому складі Верховної Ради. Разом з індустрією, і разом з громадськістю розробили, на мій погляд, вдалий законопроєкт»,   сказав народний депутат. За його словами, ідея була у тому, щоб повернутися до цього законопроєкту та увідповіднити його  сучасним реаліям; фундаментально документ не змінився. Під час підготовки тексту також врахували досвід великих міст, в яких вже частково відбулися зміни на ринку зовнішньої реклами (Київ, Харків, Дніпро тощо).
«Сподіваюся, він знайде підтримку у залі», — зауважив Микита Потураєв.
«Прийняття цього закону сприятиме гармонізації, узгодженню законодавства у сфері розміщення зовнішньої реклами. Ми знаємо, що різні законодавчі акти у деяких випадках по-різному регулюють одні і ті ж питання або взагалі їх не регулюють. Ті колізії, які зараз є, ми хотіли би прибрати та впровадити єдиний порядок регулювання комплексної процедури видавання, відмови, анулювання, подовження дозволів на розміщення зовнішньої реклами. Також хотіли би чітко врегулювати процеси оплати за користування місцями розміщення реклами, а також демонтажу самовільно встановлених конструкцій», — прокоментував Олег Макаров — співавтор законопроєкту. Крім того, депутат акцентував, що має бути збалансований розподіл повноважень із регулювання розміщення зовнішньої реклами та здійснення дозвільно-погоджувальних функцій між органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, оскільки зараз є приклади, коли декілька громад можуть між собою сперечатися або коли зовнішня реклама розміщена на так званих відомчих землях.
Павло Сушко, під очільництвом якого у профільному підкомітеті було «відшліфовано» законопроєкт № 5094, теж подякував представникам індустрії, які разом із авторами працювали над документом.
«Нарешті вдасться упорядкувати зовнішню рекламу, прибрати цей хаос та створити такі умови, щоб ця реклама гармонійно вписувалася і в міський, і позаміський ландшафти, зробити так, щоб ця реклама працювала саме для людей», — розпочав свій виступ парламентар. Він окреслив чотири аспекти, на які вплине законопроєкт:
— соціальна реклама (зокрема, йдеться про важливість толерантності до людей з інвалідністю, здоровий спосіб життя, охорону природи, збереження енергоресурсів, профілактику правопорушень, патріотичне виховання тощо);
— буде звільнено від сплати податків за користування державними і комунальними місцями розповсюджувачів зовнішньої реклами на період соціальних кампаній;
— буде збільшено надходження до бюджету завдяки виведенню з тіні тієї частини ринку, яка зараз працює нелегально;
— буде посилено контроль з боку з громадськості (завдяки створенню публічних електронних реєстрів рекламних конструкцій; кожен рекламоносій матиме QR-код).
«Вірю в те, що цей закон приймуть, адже депутати майже всіх фракції стали його авторами. У такий спосіб доведемо, що дев’яте скликання працює ефективно для громадян, для України. Реклама має приносити користь, і кожен українець повинен це відчувати», — резюмував Павло Сушко.

Відео із обговорення можна подивитися за посиланням. Фото — зі сторінки народного депутата України Павла Сушка у Facebook.