Розпочато роботу над Всеукраїнським проєктом із медіаграмотності

Комітет
06 серпня 2020, 16:43

  23 липня 2020 року Міністр культури та інформаційної політики Олександр Ткаченко разом з представниками Міністерств та народними депутатами провів зустріч із профільними громадськими організаціями й фондами, які займаються медіаграмотністю, боротьбою з фейками та фактчекінгом.
Зокрема, в обговоренні взяли участь заступниця голови Комітету з питань гуманітарної та інформаційної політики Євгенія Кравчук, виконавча директорка Українського інституту медіа та комунікації Діана Дуцик, заступниця головного редактора «StopFake» Вікторія Романюк, голова правління ГО «Інтерньюз-Україна» Костянтин Квурт, голова Держкомтелерадіо Олег Наливайко, представники фундації «Суспільність» Тарас Петрів та Олена Бондаренко, голова правління ГО «Громадське радіо» Андрій Куликов, заступниця Міністра цифрової трансформації Валерія Іонан, директор Центру демократії та верховенства права Тарас Шевченко.
Актуальність проєкту пов’язана не тільки з російською пропагандою, а й з якістю медійного продукту, який наповнює інформаційний простір довкола. Про це написав Міністр культури Олександр Ткаченко на своїй сторінці. «Разом з колегами з Парламенту, Мінцифрою, МОН зберемося окремо та сформуємо наше бачення. Від комітету гуманітарної та інформаційної політики напрямок куруватиме Євгенія Кравчук. За місяць напрацюємо план дій і повторно обговоримо його з усіма зацікавленими сторонами», — розповів Міністр.

Планується, що проєкт складатиметься з декількох частин і буде орієнтуватися на різні цільові аудиторії:

1.     Медіаграмотність для дітей і підлітків. У цьому напрямку будуть співпрацювати із ЮНІСЕФ, який вже восени починає велику інформаційну кампанію з медіаграмотності Infodemics. Передбачено запуск освітнього серіалу та інтерактивної платформи для підлітків.

2.    Медіаграмотність для дорослих із можливістю вікової сегментації.

3.   Медіаграмотність для профільних працівників медіа, студентів журналістських факультетів тощо.

«Сумна статистика тільки підтверджує актуальність проєкту. 65% українців, згідно з тогорічним дослідженням USAID-Internews, стверджують, що вміють розпізнавати фейки. При цьому реальна кількість таких людей – лише 11%. Ще одна тривожна цифра: 60% українців від 18 до 65 років не схильні до критичного мислення. Нині в Україні існують десятки ініціатив та проєктів з медіаграмотності, які поступово змінюють інформаційну гігієну українців на краще. Вони зробили титанічну роботу та дійсно зсунули ситуацію з мертвої точки. Але цей процес поки не є системним. Є точкові проєкти, які (попри свою якість) не охоплюють широких мас населення та не вимірюються конкретним KPI. Якщо запитаєте у випадкових перехожих, які медіаосвітні проєкти вони знають, не кожен із них пригадає бодай щось. Ми хочемо вивести медіаграмотність в Україні на якісно новий рівень», — зазначила Євгенія Кравчук.

31 липня за участю народної депутатки — заступниці голови Комітету Євгенії Кравчук відбулася друга зустріч щодо концепції майбутнього проєкту.