Повідомлення

Перейти до розділу
23 серпня 19:14
26 серпня о 10.00 відбудеться засідання Комітету з питань гуманітарної та інформаційної політики у режимі відеоконференції посилання...
19 серпня 11:24
23 серпня о 13.00 відбудеться засідання Комітету з питань гуманітарної та інформаційної політики у режимі відеоконференції посилання...

Календар заходів

Перейти до розділу
09 листопада 08:15
Календар заходів у Комітеті з питань гуманітарної та інформаційної політики докладніше

Діяльність Комітету

21 липня 2022, 13:33

Комітет з питань гуманітарної та інформаційної політики розглянув законопроєкт щодо створення Державної служби України у справах дітей

21 липня 2022 року Комітет з питань гуманітарної та інформаційної політики розглянув дев’ять питань порядку денного на своєму засіданні. До наради у форматі відеоконференції долучилися новопризначена Міністр соціальної політики України Оксана Жолнович, Заступник Міністра культури та інформаційної політики України з питань європейської інтеграції Тарас Шевченко та Заступниця Міністра культури та інформаційної політики України Катерина Чуєва.

Першим питанням учасники засідання розглянули порівняльну таблицю до  проєкту Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розмежування функцій органів державної влади та органів місцевого самоврядування з питань захисту прав дітей у зв’язку з утворенням Державної служби України у справах дітей (реєстр. № 7087).

Законопроєкт презентувала голова підкомітету у справах сім’ї та дітей Тетяна Скрипка. «Цей законопроєкт ми детально опрацьовували на засіданнях робочої групи та підкомітету, тому зараз я б хотіла представити його основні концептуальні позиції, які стали базисом для підготовки проєкту до другого читання. По-перше, ми дійшли висновку, що органом опіки і піклування щодо захисту прав дітей має бути виконавчий комітет міської, сільської, селищної рад, районні міст Києва та Севастополя державні адміністрації. Згідно із проєктом, служба у справах дітей міських, сільських, селищних рад — це окремий структурний підрозділ відповідних рад, які мають власний бланк, печатку і вид структурного підрозділу. Тобто громади будуть самі вирішувати, чи це буде департамент, управління, відділ, сектор тощо. По-друге, ми залишили у проєкті норми щодо участі прокуратури у питаннях захисту прав дітей. Крім того, у ньому залишаються норми щодо скорочення строків розгляду судових справ про усиновлення дітей. Також проєктом визначено повноваження Державної служби у справах дітей як центрального органу виконавчої влади зі спеціальним статусом», — поінформувала голова підкомітету.

За результатами розгляду законопроєкту Комітет вирішив рекомендувати Верховній Раді України ухвалити його в другому читанні та в цілому з урахуванням пропозицій Комітету.

Другим питанням Комітет обговорив проєкт Закону про внесення змін до Прикінцевих положень Сімейного кодексу України щодо окремих питань влаштування та перебування дитини в сім’ї патронатного вихователя під час періоду дії воєнного стану (реєстр. № 7443). Наразі, відповідно до ч.5 ст. 252 Сімейного кодексу України передбачено, що до сім’ї патронатного вихователя можуть бути одночасно влаштовані тільки діти, які є між собою рідними братами та сестрами, або діти, які виховувалися в одній сім’ї.

В умовах війни збільшилась кількість дітей, які перебувають у складних життєвих обставинах. Як йдеться у пояснювальній записці, з метою забезпечення  найкращих інтересів таких дітей, було б доцільно влаштувати їх, зокрема, у сім’ї патронатних вихователів. Проєктом закону пропонується дозволити одночасно влаштовувати в сім’ю патронатних вихователів не лише дітей, які є рідними братами та сестрами або виховувались в одній сім’ї, але і дітей, які не поєднані родинними зв’язками і ніколи разом не проживали (проте не більше п’яти осіб). Це, на думку авторів, дозволить забезпечити виховання в сім’ї та догляд більшій кількості дітей, які позбавлені батьківського піклування. Також проєктом передбачено збільшення встановленого в законі максимального шестимісячного строку перебування у сім’ї патронатного вихователя, але не довше ніж до припинення чи скасування воєнного стану.

Комітет пропонує прийняти цей законопроєкт за основу з метою доопрацювання його з урахуванням зауважень та пропозицій, які надійшли до Комітету.

Комітет підтримав за основу та в цілому проєкт Закону про приєднання України до Марракеського договору про полегшення доступу сліпих, осіб з порушеннями зору або іншими обмеженнями з причин інвалідності сприймати друковану інформацію до опублікованих творів (реєстр. № 0159).

У «Іншому» розглянули звернення Національної спілки журналістів України щодо обговорення проблем функціонування засобів масової інформації в умовах широкомасштабної війни та погодили провести слухання щодо цієї теми спільно із Комітетом Верховної Ради України з питань свободи слова.