СТЕНОГРАМА

засідання Комітету з питань культури і духовності

4 лютого 2015 року

 

Веде засідання голова комітету Княжицький М.Л.

 

КНЯЖИЦЬКИЙ М.Л. Давайте починати. Пан Тарута спішить, а у нас кворум залежить від однієї людини, тому нам треба дуже швидко сьогодні попрацювати. У нас, по суті, два питання: це законопроект 1354 і 1354-1. Крім того, хотів би, щоб ми в "Різному" визначили деякі дати. Перше: ми мали проводити в Маріуполі засідання комітету, але у зв'язку з тим, що змінено календарний план роботи парламенту, хотів би, щоб ми поговорили, коли ми зможемо це зробити. І друге питання: коли ми зможемо зібратися ще раз, оскільки нашу постанову про відзначення пам'ятних дат лише взяли за основу, а нам треба проголосувати в цілому. І парламент проголосував, щоб зробити це за прискореною процедурою. Ми очікуємо від усіх фракцій подання з їхніми пропозиціями, які вони не зробили, хоча повинні були, щоб ми швидко це зробили.

 

ІЗ ЗАЛУ. Можна?

 

КНЯЖИЦЬКИЙ М.Л.  Давайте, одну хвилину.    

 

ІЗ ЗАЛУ. Я хотіла тільки уточнити, що ми дали часу до п'ятниці до 10-ї ранку фракціям. 

 

КНЯЖИЦЬКИЙ М.Л. До цієї п'ятниці?

 

ІЗ ЗАЛУ. До цієї п'ятниці до 10-ї ранку.

 

КНЯЖИЦЬКИЙ М.Л. Давайте за порядок денний проголосуємо. Хто за такий порядок денний? Дякую.

Тоді почнемо з "Різного". Перше: засідання в Маріуполі, яке ми планували провести в цей понеділок, але оскільки у нас наступний тиждень пленарний, не зможемо ми це зробити.

 

ТАРУТА С.О. Через неділю перенести.

 

КНЯЖИЦЬКИЙ М.Л. Є пропозиція пана Тарути зробити це в наступний понеділок.

 

НОВИНСЬКИЙ В.В. Може, у вівторок?

 

ЄЛЕНСЬКИЙ В.Є. Так чекайте, наступний тиждень у нас теж сесійний.

 

ІЗ ЗАЛУ. Не наступний я маю на увазі, а через тиждень.

 

ІЗ ЗАЛУ. 17-го лютого.

 

КНЯЖИЦЬКИЙ М.Л. Які ще є думки? Нема заперечень?

 

ІЗ ЗАЛУ. Нема заперечень.

 

КНЯЖИЦЬКИЙ М.Л. Добре.

 

ПОДОЛЯК І.І. Але ми вже нічого не переносимо.

 

КНЯЖИЦЬКИЙ М.Л. Ми нічого не переносимо, в наступний вівторок проводимо засідання комітету. Це питання ми вирішили.

 

ПОДОЛЯК І.І. Чи в понеділок?

 

КНЯЖИЦЬКИЙ М.Л. В понеділок чи вівторок?

 

ІЗ ЗАЛУ. Вівторок.

 

ТАРУТА С.О. Вівторок.

 

КНЯЖИЦЬКИЙ М.Л. Ми зможемо в понеділок вилетіти тоді, у вівторок провести засідання комітету і у вівторок одразу і повернутися або в середу зранку, там вирішимо.

 

ТАРУТА С.О. Да.      

 

ПОДОЛЯК І.І. Є літак такий "Київ-Маріуполь"?

 

ІЗ ЗАЛУ. В Запорожье, а там – машиной.

 

ТАРУТА С.О. Мы все организуем.

 

КНЯЖИЦЬКИЙ М.Л. Ми тоді попросимо Сергія Олексійовича допомогти нам підготувати це засідання і разом з апаратом щоб проінформували членів комітету, як і коли ми туди добираємося, де це все відбувається. Добре?

 

ТАРУТА С.О. Добре.

 

КНЯЖИЦЬКИЙ М.Л.  Дякую.

Друге питання. Коли ми проводимо наступне засідання, оскільки у нас прискорена процедура з цими пам'ятними датами? Я хочу, щоб ми це скинули з себе.

 

ІЗ ЗАЛУ. Давайте одразу в п'ятницю, оскільки до п'ятниці мають подати.

 

ІЗ ЗАЛУ. В п'ятницю яку?

 

ІЗ ЗАЛУ. Оцю. Оцю, бо інакше у нас не виходить.

 

ТАРУТА С.О. Мене не буде. Я буду на конференції.

 

ПОДОЛЯК І.І. А по Скайпу можна? Це передбачено Регламентом Верховної Ради?   

 

КНЯЖИЦЬКИЙ М.Л. Це хороша ідея, але…

 

ПОДОЛЯК І.І. А чому ні?

 

ІЗ ЗАЛУ. Ми можемо внести таку поправку.

 

ПОДОЛЯК І.І. Так це ж нормально.

 

ТАРУТА С.О. Так, может, без меня?

 

КНЯЖИЦЬКИЙ М.Л. Ми можемо без Сергія Олексійовича. Кворум буде.

 

ІЗ ЗАЛУ. В п'ятницю давайте і все.

 

ІЗ ЗАЛУ. Можна в кулуарах.

 

ІЗ ЗАЛУ. Давайте в кулуарах на 3-му поверсі тоді.

 

НОВИНСЬКИЙ В.В. Я вас прошу, если можно, может, все-таки, на следующей неделе?

 

ІЗ ЗАЛУ. Дивіться, ми хочемо цю постанову у вівторок проголосувати і забути про неї.

 

КНЯЖИЦЬКИЙ М.Л. Ми можемо у п'ятницю, щоб сюди не йти, прямо в кулуарах зустрітися, оскільки це одне питання. Але ми попросимо секретаріат усе зібрати, зв'язатися з В’ятровичем, в оперативному поряду швидко з ним проконсультуватися.    

 

ІЗ ЗАЛУ. Так хай вони тільки подадуть, бо це ж вони тільки говорили багато.

 

КНЯЖИЦЬКИЙ М.Л. Добре. Хто за це? Дякую.

Отже, законопроект 1354-1, оскільки ми з Сергієм Олексійовичем  визначили, що це альтернативний законопроект, оскільки він трошки пізніше подавався, він, в принципі, нашому не поступається, то я хотів зараз надати слово народному депутату Вадиму Денисенку – автору законопроекту, для того щоб він виступив і розказав нам про це. Будь ласка.

 

ДЕНИСЕНКО В.І. Доброго дня, шановні колеги! Я знаю, що минулого разу розглядався цей законопроект, я прошу вибачення, що мене не було. В цілому, в принципі, я думаю, що ви знаєте його основні новели. Якщо в двох словах говорити, то, в принципі, головними тезами цього законопроекту передбачається, перш за все: ліцензія коштує 40 мільйонів гривень (ми вважаємо, що це абсолютно адекватна цифра). Я вважаю, що потрібно, щоб у нас існувало три оператора. Тобто це абсолютно нормальна для нашого ринку кількість операторів. Чому? Тому що більше – це уже, в принципі, може перестати бути бізнесом, менше – починаються достатньо складні ігри.

І третій важливий момент. Пропонується система, яка працює в ряді європейських країн, перш за все в Італії, яка є, можливо, найбільш прогресивною в питанні лотерейного бізнесу країною а Європейському Союзі. Це електронна система, яка передбачає існування єдиного сервера, який в свою чергу дозволяє з будь-якої точки України, де відбувається гра, в автоматичному режимі, як тільки ви купуєте лотерейний білет, з'являтися інформації про куплений білет, про номер цього білета. Ну і всі вихідні дані цього білета з'являються в єдиному сервері, який знаходиться десь в якомусь певному визначеному місці. Оце, якщо коротко. Я просто знаю, що в цілому цей проект уже розглядався. Тобто якщо є якісь запитання, давайте краще перейдемо до них, щоб не затягуватися час.

 

ІЗ ЗАЛУ. Про відрахування…

 

ДЕНИСЕНКО В.І. Я сказав. І, в принципі, 4 мільярди гривень в рік вважається, що приблизно стільки… Не приблизно, а стільки буде отримувати державний бюджет, якщо ми приймемо такий законопроект.

 

КНЯЖИЦЬКИЙ М.Л. Як вони повинні розподілятися?

 

ДЕНИСЕНКО В.І. Вони розподіляються згідно з поправками до відповідних кодексів: 40х40х20 (це культура, медицина і спорт).

 

КНЯЖИЦЬКИЙ М.Л. Які ще є запитання?

 

ТАРУТА С.О. Национального мы не делаем одного из них?

 

ДЕНИСЕНКО В.І. Вони всі в цілому так чи інакше будуть національними.

 

НОВИНСЬКИЙ В.В. Мы же говорили, что будет 5 операторов, а сейчас говорите, что будет 3.

 

КНЯЖИЦЬКИЙ М.Л. Ні, там 5 операторів. 

 

ДЕНИСЕНКО В.І. 5, вибачте.

 

НОВИНСЬКИЙ В.В. Можно вопрос? Какие штрафы за то, что будут вовлекаться в игру несовершеннолетние дети?

 

ПОДОЛЯК І.І. Тут у нас немає обмежень, я хотіла про це сказати, що в цьому законопроекті немає обмеження щодо участі дітей, які не досягли 18 років. 

 

ДЕНИСЕНКО В.І. Я думаю, що ці речі можна буде прописати окремо.

 

НОВИНСЬКИЙ В.В. Там надо прописать штрафы.

 

ДЕНИСЕНКО В.І. Це передбачено іншим законодавством насправді.

 

ТАРУТА С.О. Лучше ужесточить.

 

НОВИНСЬКИЙ В.В. И лишение лицензии в случае, если будет несколько таких случаев нарушений.

 

КНЯЖИЦЬКИЙ М.Л. Я абсолютно це підтримую.      

 

ДЕНИСЕНКО В.І. Я теж. Я вважаю, що це абсолютно логічна річ.

 

КНЯЖИЦЬКИЙ М.Л. До другого читання зможемо ці правки внести.

 

НОВИНСЬКИЙ В.В. И второй момент. В этот закон вводится такое понятие, как "спортивная лотерея". Это завуалированное букмекерство. Я предлагаю этот термин убрать в принципе. Потому что правительство вносит свой законопроект о букмекерской деятельности, там все это будет регулироваться. А здесь не надо путать две вещи. Лотерея – это лотерея, а спортивная лотерея подразумевает скрытое букмекерство.    

 

КНЯЖИЦЬКИЙ М.Л. Думаю, що зможемо це обговорювати. Тут якраз передбачалося, що частина грошей іде на підтримку спорту. Ну, є різні. "Спортлото" – це не букмекерство. Букмекерство – це ставки на ту чи іншу команду. Отже, ми можемо прописати в цьому законі в другому читанні ці поняття, чітко визначити, щоб це не перетиналося з букмекерством.

 

НОВИНСЬКИЙ В.В. Ну как "Спортлото" было.

 

ІЗ ЗАЛУ. Да, да.      

 

ДЕНИСЕНКО В.І. Яке не мало жодного відношення до букмекерства, насправді.

 

ПОДОЛЯК І.І. Передбачається вгадування результатів у цій вашій спортивній лотереї. А те саме передбачається і в букмекерстві.

 

НОВИНСЬКИЙ В.В. Это шулерство какое-то может предполагаться.

 

ДЕНИСЕНКО В.І. Я думаю, що це можна чітко прописати. Я думаю, що ми, в принципі, тут заложники в даному випадку радянського "Спортлото", коли під назвою "спорт" вважалися зовсім інші речі і традиційно ми звикли до певних речей.

 

КНЯЖИЦЬКИЙ М.Л. Хто за те, щоб в першому читанні комітет це підтримав?

 

ЄЛЕНСЬКИЙ В.Є. Ми ж зараз будемо обговорювати чи ні?

 

ТАРУТА С.О. А что?

 

КНЯЖИЦЬКИЙ М.Л. Ми повинні підтримати це в першому читанні до виносу в залі, потім зал обговорює, вносяться поправки, тоді друге читання, ми їх вносимо так, як ми їх в минулий законопроект вносили. В даному випадку законопроект зареєстрований. Ми можемо його або підтримати, або відхилити загалом.

 

ТАРУТА С.О. И тут еще важна философия всего этого: есть наш проект закона и проект закона его. Но он более отражающий все дискуссии, которые проходят. Поэтому мы уступаем, скажем так, инициативу.

 

НОВИНСЬКИЙ В.В. Просто будет Денисенко, Тарута и Княжицкий.                                       

 

ТАРУТА С.О. Нет, нет, будет Денисенко, и тут вопросов нет, потому что он гораздо лучше отражает. Тогда по процедуре мы снимаем и берем за основу этот.

 

КНЯЖИЦЬКИЙ М.Л. Проблема в чому? Якщо ми його підтримуємо, він готовий до розгляду в залі. Поставлять в зал чи не поставлять – це вже наступне питання. Далі є декілька законопроектів, зареєстрованих так само в інших комітетах.

 

ПОДОЛЯК І.І. Але у мене питання, Микола. А скажи мені, будь ласка, ми є головними в цьому?

 

КНЯЖИЦЬКИЙ М.Л. В цьому – так.

 

ПОДОЛЯК І.І. А чому по іншим законопроектам, які вже зареєстровані в Верховній Раді, їх досить багато, є головним хтось інший? Тобто я тут логіку не розумію.

 

КНЯЖИЦЬКИЙ М.Л. Пояснюю. Тому що наш комітет передбачає відрахування на культуру. Інші законопроекти передбачають те, що кошти поступають просто в державний бюджет.

 

ДЕНИСЕНКО В.І. Без розподілу.

 

КНЯЖИЦЬКИЙ М.Л. Без розподілу. Тому ми тут є головним комітетом.

 

НОВИНСЬКИЙ В.В. А мы прошлый раз обсуждали, какая часть от доходов…

 

ПОДОЛЯК І.І. 40 процентов.

 

КНЯЖИЦЬКИЙ М.Л. 40 – на культуру, 40 – на медицину…

 

НОВИНСЬКИЙ В.В. Нет, какая часть от общего дохода лотереи идет на призовой фонд, а какая идет в доход бюджета?

 

КНЯЖИЦЬКИЙ М.Л. Це інші законопроекти, які регулюються в бюджетному комітеті.

 

ТАРУТА С.О. Там они берут 18 процентов с оборота. Все, что выше 18 процентов с оборота плюс установленная моржа оператора, все остальное идет на наполнение этого направления.

 

КНЯЖИЦЬКИЙ М.Л. Які ще думки?

 

ЄЛЕНСЬКИЙ В.Є. Я думаю, що ми зараз мали б послухати заперечення проти цього закону, якщо вони є у членів комітету або у представників Мінфіну чи ще у когось.      

 

ТАРУТА С.О. Мы свой уже обсуждали. 

 

ЄЛЕНСЬКИЙ В.Є. Чекайте! Ми нічого не встигли обговорити на минулому засіданні.

 

КНЯЖИЦЬКИЙ М.Л. У вас є особисто заперечення?

 

ЄЛЕНСЬКИЙ В.Є. У мене є заперечення, яке мені підготували фахівці. Але я їх притримаю і хотів би послухати, що про це скажуть з Міністерства фінансів. А потім ми зможемо реагувати на це. Якщо вони такі, які ми зможемо подолати до другого читання, то, звичайно, ми будемо підтримувати.

 

КНЯЖИЦЬКИЙ М.Л. З Міністерства фінансів хто присутній?

 

КОЦЮБА В.О. Якщо дозволите.

Коцюба Володимир Олександрович – директор департаменту Міністерства фінансів.

Я запропонував вашій увазі деякі матеріали, це для того, щоб було наглядніше. В минулий раз я доповідав про ситуацію, яка є. Я просто для вас, щоб більш коректно всі розуміли, у даному випадку представлені в таблиці. Перша таблиця – це структура отої самої транспарентної системи проведення лотереї "Камелот", державних і недержавних приватних лотерей. І друге – це те, що є сьогодні у нас в законодавстві. Ну, по структурі я вже не буду проходити, бо вона там досить наглядно показана.

Я розумію бажання, які є і передбачаються тими законопроектами, які запропоновані депутатами, це питання збільшення відрахувань до культури, і це абсолютно зрозуміла річ. Але мова іде про те, як зібрати в бюджет. Насправді, ті законопроекти, які розробляло Міністерство фінансів, вони стосувалися частини збору. Що ми для себе побачили, що має бути на сьогоднішній день в діючих законах, в тих, які стосуються регулювання лотерей?

Одне із самих важливих – це питання: яким чином все-таки формується призовий фонд. Це інструмент обмежень до формування призового фонду. Це питання як протидії захворювань психологічних людини, так і питання, власне кажучи, того, скільки грошей попаде в бюджет. Дві цифри лише скажу. 2013 рік: із 9-ти мільярдів – 326 мільйонів в доход бюджету.

 

КНЯЖИЦЬКИЙ М.Л. Вибачте, а 9 мільярдів – це що саме?

 

КОЦЮБА В.О. Оборот.

 

КНЯЖИЦЬКИЙ М.Л. Офіційний?

 

КОЦЮБА В.О. Офіційний оборот.

 

КНЯЖИЦЬКИЙ М.Л. Всіх?

 

КОЦЮБА В.О. Офіційний оборот всіх лотерей.

 

ПОДОЛЯК І.І. Всіх 3-х.

 

КОЦЮБА В.О. Всіх 3-х операторів разом – 9 мільярдів. І податок, який був сплачений від лотерей, бо інколи буває підміна понять (туди вкладають НДФЛ і так далі, і так далі), склав 326 мільйонів.

 

КНЯЖИЦЬКИЙ М.Л. А як він розподілявся між цими лотереями?

 

КОЦЮБА В.О. Зараз, дозвольте. В 2014 році цей оборот склав (у мене є уже цифра) 12 мільярдів 600 мільйонів, а доход в бюджет склав 318 мільйонів.

 

КНЯЖИЦЬКИЙ М.Л. Не змінився, навіть зменшився.           

 

КОЦЮБА В.О. Тобто вал збільшився, доход зменшився. Розподіл цих коштів ішов на онкохворих і заходи культури (там ділилося 50 на 50 через спецфонд). Це ті напрямки, куди вони використовувалися (50 відсотків від доходів). Це мова іде про кошти, які попадали в бюджет. Ну, повинні були йти.

 

ПОДОЛЯК І.І. І поки що ви зібрали в бюджет 300 з чимось мільйонів, то культура, перепрошую, отримала минулого року близько 50 мільйонів. Близько. Добре, 60. Але це не складає 50 відсотків з того, що ви говорите.

 

КОЦЮБА В.О. Я вибачаюсь, просто я відповідаю за частину, яка стосується доходів, а по факту, який вийшов вихлоп на фактичні видатки, ну це питання трошки інше.

 

ПОДОЛЯК І.І. Ну, просто ви оперуєте: там розподілялося 50 на 50.

 

КОЦЮБА В.О. Ну, мало розподілятися по закону.

 

ДЕНИСЕНКО В.І. І онкохворі, по-моєму, отримали там не більше 30-ти.      

 

ІЗ ЗАЛУ. 20 з чимось мільйонів.

 

ПОДОЛЯК І.І. А решта де?

 

КНЯЖИЦЬКИЙ М.Л.  Ну, це питання до Мінфіну.

 

ПОДОЛЯК І.І. Вони кажуть: ми тільки збираємо, ми не розподіляємо, ви ж чули.   

 

КНЯЖИЦЬКИЙ М.Л. А хто ж розподіляє?

 

КОЦЮБА В.О. Ні, ні, в даному випадку я говорю за себе.  Ну, це для того, щоб ми розуміли співвідношення цифр. 

 

КНЯЖИЦЬКИЙ М.Л. Як я розумію, в цьому законопроекті якраз і пропонується електронний облік кожного платежу, для того щоб Мінфін мав змогу контролювати.

 

КОЦЮБА В.О. Ні, ні, не про це мова йде. Електронний облік – то технічна управлінська річ насправді.

 

ДЕНИСЕНКО В.І. Це основа всього. Ви розумієте, що це основа всього? Тому що, в принципі, зараз можна відкрити будь-яку лотерею, і ви відкрийте сто касових апаратів – ви ніколи не прослідкуєте централізовано це.

КОЦЮБА В.О. Скажу вам по секрету. Насправді, працюючи головою правління в свій час, я знаю чудово, що таке ОДБ і яким чином здійснюються їх операції.

 

ПОДОЛЯК І.І. Я дуже перепрошую, я не хочу вас перебивати. Я ніколи не була працівником банку, я не підприємець, не бізнесмен. Я хочу просто зрозуміти логіку того, що ви кажете, якщо можна, дуже схематично і дуже, власне, детерміністично, тобто причинно-наслідково.  

 

КОЦЮБА В.О. Тоді в трьох словах.

 

ЄЛЕНСЬКИЙ В.Є. Ні, ну ви такі слова вживаєте!

 

ПОДОЛЯК І.І. Пробачте.

 

НОВИНСЬКИЙ В.В. Да, вы нас убили своим интеллектом просто. Раздавили нас.

 

ПОДОЛЯК І.І. Я сама в шоці.

 

КОЦЮБА В.О. Закон має в собі містити…

 

ПОДОЛЯК І.І. Ні, що містить цей закон, який пропонуєте ви? І якщо ви бачили цей закон, який пропонує пан Денисенко, які у вас є зауваження до його законопроекту?

 

КОЦЮБА В.О. Давайте тоді одразу до зауважень до законопроекту.

 

ПОДОЛЯК І.І. Звичайно.

 

КОЦЮБА В.О. Теза один: питання безстроковості ліцензії і плата цієї ліцензії в розмірі 40 мільйонів гривень в рік. Як ви розумієте, через рік з точки зору платоспроможності валюти, в якій він платить, це вже буде не 40, а 20.

 

ІЗ ЗАЛУ. Это все в руках Минфина.

 

         КОЦЮБА В.О. Тобто через 10 років це вже, в принципі, не платіжне.

 

         ПОДОЛЯК І.І. Добре. А введення коефіцієнту змінить ситуацію?

 

КОЦЮБА В.О. Да. Ми його пропонували. Тобто якщо буде питання про встановлення якоїсь плати, вона має бути прив'язана до якогось плаваючого показника. Хай це буде або мінімальна заробітна плата, або, може, якась валюта. В принципі, у світовій і у нашій практиці таке застосовується.  

Далі. Якщо у нас в країні застосовується податок від валу, то це означає, що має там на точці стояти фіскальний апарат. Саме в цій точці відбувається "конект" конкретного громадянина (плати), і саме це має значення. А вже електронна система – це питання прийняття управлінських рішень. І якщо колись, можливо, ми прийдемо до того, що конкретний апарат у нас буде мати конкретну фіскальну функцію…

 

КНЯЖИЦЬКИЙ М.Л. Ми мали приклад, який скасований з корупційних причин на "Укрзалізниці", де була єдина електронна система і були видні всі надходження. Я розумію корупційні бажання зробити так, щоб єдиної електронної системи не було. Але ми інакше ніколи не проконтролюємо. Цей законопроект принциповий. Чому до нього такий супротив? Тому що він передбачає повну прозорість.

 

КОЦЮБА В.О. Ні, ми говоримо про те, що має бути і те, і друге. У світовій практиці так воно і є: ви купляєте, в системі воно відзначається, але фіскальний апарат РВО – точно так же іде дубль, і тоді зрівнюються дві речі. І тоді дійсно є належний контроль.

 

ПОДОЛЯК І.І. Пробачте, я нічого не розумію.

 

КОЦЮБА В.О. Мається на увазі, ви купуєте білет і вам дається ще фіскальний чек.

 

ПОДОЛЯК І.І. Я розумію. Сервер де стоїть? Де видно, коли я купую лотерею? Де вискакує те, що хтось купив лотерею на таку-то суму?

 

КОЦЮБА В.О. Має вискакувати в Державній податковій службі.      

 

КНЯЖИЦЬКИЙ М.Л. Але для цього і передбачається цим законопроектом…

 

КОЦЮБА В.О. Сервер має стояти там.

 

КНЯЖИЦЬКИЙ М.Л. Ну, ми вважали, що в Міністерстві фінансів.

 

ІЗ ЗАЛУ. В казначействі.

 

КОЦЮБА В.О. Ні, ні, казна не займається питаннями фіскалізації. Фіскалізацією займається Державна фіскальна служба. Тобто це момент, який треба буде уточнити.

 

ІЗ ЗАЛУ. Ну це вже деталі.

 

ПОДОЛЯК І.І. І кожний продавець лотерейного білета, незважаючи на те, чи це машина продає, чи це людина продає, повинен мати цей електронний пристрій зчитування.

 

ІЗ ЗАЛУ. Точно.

 

ПОДОЛЯК І.І. Чи це лежить в філософії урядового законопроекту?

 

КОЦЮБА В.О. Так точно.

 

ПОДОЛЯК І.І. Чи це лежить в філософії нашого законопроекту?

 

КНЯЖИЦЬКИЙ М.Л. Звичайно, у нас це – основа.

 

ІЗ ЗАЛУ. Ну це питання для доопрацювання до другого читання.      

 

ЄЛЕНСЬКИЙ В.Є. Так, хорошо, пішли далі.

 

КОЦЮБА В.О. Далі. Піднімалося питання… Тобто ви хочете, щоб у вас дійсно було якесь відрахування?

 

ПОДОЛЯК І.І. Звичайно, ми хочемо.

 

КОЦЮБА В.О. Мабуть, його треба туди вкласти. Його просто там нема.

 

ПОДОЛЯК І.І. Це нам підходить.

 

КОЦЮБА В.О. Наступний момент стосується можливості бути підконтрольною установою. От, є оператор, у держави має бути право подивитись, як він працює. Оці речі, їх треба уточнити. Це питання контролю.

І саме головне: це питання розмежування  понять, що ж таке лотерея і що таке не лотерея. Якщо ми говоримо про лотерею, то давайте, мабуть, ми,  все ж таки, залишимося лотереєю. І враховуючи той факт, що описати словами відмінність апарату візуально (лотерейний він чи не лотерейний, а гральний) дуже складно. Це досить великий труд. Але є окремі речі, якими чітко такі апарати відмежовуються. Це питання обмеження призового фонду – раз, це питання максимальної ставки. Коли у нього мілка ставка і мізерний виграш, тоді цей апарат може стояти в простому супермаркеті. Якщо ми говоримо про великі ставки… До речі, це розмежування є в світі, і в той же Італії застосовується. Там є апарати типу "А", "С", "15", "S" і так далі – ціла технологія. Якщо ми хочемо, щоб у нас дійсно був цивілізований підхід, то давайте розмежуємо в цьому законопроекті отакі от поняття. Власне кажучи, це основні моменти, які би хотілося, якщо буде підготовка до другого читання, врахувати. А в принциповому моменті ми би пропонували, щоб бажаючі депутати або їх помічники працювали в нашій міжвідомчій робочій групі, тому що дійсно вперше таке було зібрано: ми по кожному конкретному напрямку працюємо над цими законопроектами.

 

ПОДОЛЯК І.І. Так ви не запросили нікого з нашого комітету.

 

КНЯЖИЦЬКИЙ М.Л. Запрошували.

 

ПОДОЛЯК І.І. Не знаю, мене туди не запрошували. Ви скриваєте інформацію.

(Загальна дискусія)                    

 

КОЦЮБА В.О. Справа в тому, що ми просто ідентифікували законтворців по законопроектам.

 

ІЗ ЗАЛУ. Авторів.

 

КОЦЮБА В.О. Да, авторів.

 

КНЯЖИЦЬКИЙ М.Л. Це правда.

 

КОЦЮБА В.О. Тому запрошуємо офіційно. І я думаю, ми вам на комітет надамо усі матеріали, які є, щоб ви могли з ними ознайомитися, в тому числі із цифрами, які там є.

 

ЄЛЕНСЬКИЙ В.Є. Скажіть, будь ласка, з точки зору Мінфіну, він забезпечує посилення державного контролю за лотереями?

 

КОЦЮБА В.О. На жаль, ні. Точки опору для держави з точки зору контролю відсутні.

 

КНЯЖИЦЬКИЙ М.Л. Ну як це?

(Загальна дискусія)        

 

НОВИНСЬКИЙ В.В. Раз дали лицензию, следите за тем, чтобы заплатили налоги.

 

КНЯЖИЦЬКИЙ М.Л. Це якраз закон і пропонує.

 

ЄЛЕНСЬКИЙ В.Є. Так значить вона забезпечує?

 

КНЯЖИЦЬКИЙ М.Л. Забезпечує.

 

ЄЛЕНСЬКИЙ В.Є. Чого ж ви кажете, що не забезпечує?

 

КНЯЖИЦЬКИЙ М.Л. Забезпечує.

 

ІЗ ЗАЛУ. А вони хочуть, щоб був державний апарат.

 

КОЦЮБА В.О. Поясню, в чому тут є нюанс. Подивіться умови. Умови, в принципі, не розглядаються. Тобто які вони, що це таке, яке їх наповнення і відповідність цим умовам, ліцензійним умовам або законодавству. Цих норм там немає. Тобто це один момент. Це питання термінологічного складу. Тобто його можна виписати. Зрозуміло, що бажання було. Але тут є стільки підводних каменів, які просто треба ще виписувати. Це дійсно дуже складно.

 

КНЯЖИЦЬКИЙ М.Л. А можна ще одне запитання вам задати? У вас є дані вже за січень, наприклад? От, ми знаємо, що у нас змінилась податкова система. Скільки зараз надходжень за січень? Як ви прогнозуєте, вони зараз збільшаться чи зменшаться?             

 

КОЦЮБА В.О. Я думаю, що зараз буде просідання. По-перше, він має переналагодити свою систему під нову податкову. Оскільки приймався закон прямо перед Новим роком, то зрозуміло, що 17 днів, як мінімум, бізнес спав і думав, а зараз він фізично переналаштовується. Коли ми зустрічалися, наприклад, по одному з операторів, була зустріч, то сказано було, що треба декілька апаратів переналаштувати. І то в силу тих обставин, що просто їх переналаштування находиться, ну, поставка цього обладнання іде вже з вложеною програмною функцією. А далі піде рост, і він буде набагато більше, ніж був.

 

СЛОБОДНІЧЕНКО М.К. Дозвольте, я поправлю. Я вибачаюсь, я представник оператора "МСЛ", 43 роки на українському ринку ми працюємо. Я скажу вам в цифрах. Якщо в листопаді-місяці ми заплатили до бюджету 5 мільйонів 200 тисяч гривень, то в січні-місяці ми заплатили мільйон з копійками. Наш рівень реалізації лотерейних білетів шалено зменшився, майже в 4 рази. Відповідно відрахування до державного бюджету зменшилися в 4 рази.

І я хочу сказати про один момент. Саме обмеження розміру призового фонду і обмеження проведення нами тих лотерей, які дають великі обсяги реалізації, зумовило зменшення відрахувань до бюджету. Тому тут би я була дуже обережна в питаннях саме встановлення межі призового фонду. Цифри я вам навела, будь ласка.

 

КОЦЮБА В.О. Ну, бачення, воно яке? Ми говоримо про те, що якщо фаза оподаткування зменшується, то податки менші. Цифри 2013-2014 років говорять самі за себе.

Репліка друга. Я просто не можу, скажемо так, ми зв'язані з оператором про нерозголошення інформації конфіденційної всередині, але логічно зробити наступний умовивід з цієї ситуації. Там практика є, це показав "Камелот", ми представимо всім інформацію, яким чином і скільки обмежень існує, ну скажемо так, по виборці якихось інших, але щоб то були лотереї, саме лотереї.

 

ЄЛЕНСЬКИЙ В.Є. І ще одне у мене питання є. Наскільки з точки зору Регламенту Верховної Ради цей закон безнадійний або навпаки? В тому сенсі, наскільки його можна покращити до другого читання. Чи там є такі речі, які покращити взагалі неможливо? І які то?

 

КОЦЮБА В.О. Ну, насправді, в тому вигляді, який він є, ми його підтримати не можемо. Там ще є питання і до кінематографічної частини, але то таке. Якщо він буде мати перспективу, ми готові, в принципі, його доопрацювати. Але ми бачимо перспективу саме в тих законопроектах, які пов'язані ще з легалізацією, бо там ще закладені мільярди.

 

ІЗ ЗАЛУ. Те, которые признаны коррупционными, которые касаются букмекерства и казино.

 

ДЕНИСЕНКО В.І. Причому тут букмекерство і казино? Це зовсім інші речі. Ми зараз уйдемо в космос.

 

КОЦЮБА В.О. Ми просто говоримо про те, що да, лотереї. Але давайте чітко пояснимо, що таке лотереї.

 

ІЗ ЗАЛУ. Мова йде про те, що ми зменшимо відрахування за рахунок того, що ми зменшуємо базу.

 

КНЯЖИЦЬКИЙ М.Л. Проблема полягає в чому? Дивіться, щоб всі розуміли дуже чітко картину. Значить, ми тут спілкувалися із різними операторами і з бажаючими стати операторами – з тими людьми, які хочуть на цьому ринку працювати. Дійсно, надходження були малі. Чому вони малі? Тому що, по-перше, величезна кількість підпільних казино, лотерей і всіх інших. МВС почало з ними боротися, і це добре, і слава Богу! Але не доборолися. Бо по тих даних, які були у мене вчора, є база даних по всій Україні, де ці підпільні всі продовжують працювати і платять хабарі там структурам прокуратури, МВС або іншим силовим структурам.

В цьому законопроекті пропонується це взяти під контроль. Завдяки тому, що буде контроль, єдина система – збільшити обсяг надходжень, і всі оператори з цим погоджуються, до 4 мільярдів гривень на рік. Це ті гроші, які потрібні бюджету.

 

НОВИНСЬКИЙ В.В. Можно вопрос? А как вы рассчитали? Сейчас 300, там 300 с копейками, а после принятие этого закона будет 4 миллиарда.

 

КНЯЖИЦЬКИЙ М.Л. Я вам скажу, що ми говорили з усіма, хто працює на цьому ринку. От вони зараз приходять, не дадуть збрехати, на робочій групі в Кабміні, коли оператори приходять, вони уже всю правду розказують.

 

НОВИНСЬКИЙ В.В. Сколько кому дают.

 

КНЯЖИЦЬКИЙ М.Л. Да. Вони розказують, скільки вони дають. І кажуть: ми віддаємо більш ніж ці 4 мільярди. Якщо це буде йти в бюджет, нам буде спокійніше працювати.

 

НОВИНСЬКИЙ В.В. И по закону, правильно?

 

ТАРУТА С.О. И главное, что можно будет выстраивать бизнес. Проблема в чем? Этот доход зависит прямо пропорционально от количества терминалов. Вот сегодня никто не может вкладывать деньги, потому что лицензия, она там на год, на полгода, нет закона, и регулируется субъективно все. Поэтому все заинтересованы, чтобы ничего не менялось. Как масштаб бизнеса? Один завод – это одна себестоимость.

Вот мы посмотрели три бизнесплана трех компаний, и расхождения, может быть, 15-20 процентов. Но вокруг 4 миллиардов все крутится.

 

КНЯЖИЦЬКИЙ М.Л. Також треба сказати, що ці компанії, які мали ліцензію, теж працювали по-різному. Бо були серед них такі, хто звикли працювати більш-менш легально, "в білу". Абсолютно "в білу" не працював ніхто, але там на 80 відсотків…

 

ІЗ ЗАЛУ. "В сіру".

 

КНЯЖИЦЬКИЙ М.Л. Так, "в сіру". А є такі, які "в чорну" навіть з тих, хто мав ліцензію. Тому вони теж різні. Якщо ми зробимо єдиний підхід до всіх, то ми збільшимо надходження до бюджету, а наш інтерес, щоб ці надходження пішли на культуру. Тому що, вибачте, коли ми на кіно маємо 70 мільйонів, то очевидно, що ми нічого за це не знімемо.

 

НОВИНСЬКИЙ В.В. Если будет 4 миллиарда, то господина Денисенко надо будет уже представлять к званию Героя Украины.

 

ІЗ ЗАЛУ. И все театры его именем  назвать.

 

ІЗ ЗАЛУ. І кінотеатри також.

 

ДЕНИСЕНКО В.І. Ну зупиніться, зупиніться.

 

КНЯЖИЦЬКИЙ М.Л. Тому я пропоную, все ж таки, щоб ми за виніс в зал законопроекту проголосували, а там зал буде вирішувати – приймати, не приймати. І поправки до другого читання, я думаю, деякі слушні, які, наприклад, представник Мінфіну говорив, ми зможемо врахувати.

 

ТАРУТА С.О. Там у нас у самих есть вопросы, которые мы потом дополнительно в доработке еще внесем.

 

КНЯЖИЦЬКИЙ М.Л. Тоді ставимо на голосування. Хто за те, щоб запропонувати залу в першому читанні підтримати законопроект, прошу голосувати. 4. Хто проти? Утримався? 1. Дякую. Рішення прийнято. Тоді подякуємо пану Денисенку.

 

ДЕНИСЕНКО В.І. Дякую.

 

КНЯЖИЦЬКИЙ М.Л. Я хочу запевнити Міністерство фінансів, що ми будемо з вами співпрацювати, бо наше завдання – збільшити надходження до бюджету і вивести це з тіні.

 

ДЕНИСЕНКО В.І. Дуже дякую.

 

КНЯЖИЦЬКИЙ М.Л. Дякую.

Тоді наступний раз ми збираємося в п'ятницю в кулуарах Верховної Ради.

Шановні колеги, прошу вас, ще одне питання, дуже коротке. У нас є помічники-консультанти, я хочу для протоколу їх озвучити. Скільки ми можемо мати в комітеті помічників-консультантів?

 

ІЗ ЗАЛУ. Позаштатних.

 

КНЯЖИЦЬКИЙ М.Л. Позаштатних. 20 можемо мати. Тобто якщо у вас будуть якісь пропозиції, ви можете з керівництвом апарату це визначити.

Зараз, якщо ви не маєте заперечень, то ми на посади позаштатних консультантів пропонуємо: Афоніна Олександра Васильовича – президента Української асоціації видавців, книгорозповсюдження; Буценка Олександра Алімовича – директора Українського центру культурних досліджень і Центру розвитку демократії через культуру членів Європейського парламенту культури, експерт Ради Європи з питань культурної політики; Левада Максим Євгенович – археолог, історик, автор низки законопроектів у сфері охорони культурно-археологічної спадщини. Немає заперечень з цього приводу? Дякую.

 

ЄЛЕНСЬКИЙ В.Є. Колеги, я не встиг в "Різному" запропонувати. Нам треба зустрітися з Всеукраїнською радою церков і релігійних організацій. У неї, тобто у ради, є кілька питань до законодавців. Вони деякі речі, які ми хочемо робити, всіляко підтримують, деякі речі не підтримують, а деякі речі хочуть нам запропонувати зробити. Я думаю, що всі абсолютно фракції під час виборчої кампанії обіцяли, що вони беззастережно подолають наслідки подолання тоталітарного режиму щодо церкви, а ми до кінця їх не подолали. Тому я пропоную, щоб така зустріч відбулася. Ми коли приїдемо з Маріуполя? В той же день?

 

ІЗ ЗАЛУ. В той же день.                               

 

ПОДОЛЯК І.І. А ми не можемо наступного понеділка це зробити? Це зарано, так?

 

ІЗ ЗАЛУ. Це зарано.

 

КНЯЖИЦЬКИЙ М.Л. Яка у вас пропозиція?

 

ІЗ ЗАЛУ. Може, в середу?

 

НОВИНСЬКИЙ В.В. В среду после приезда из Мариуполя?  

 

ІЗ ЗАЛУ. В середу після приїзду із Маріуполя у нас же круглий стіл з Інститутом пам'яті щодо доступу до спецархівів.

 

НОВИНСЬКИЙ В.В. Значит, 19-го. По крайней мере, накануне Великого поста.

(Загальна дискусія) 

  

КНЯЖИЦЬКИЙ М.Л. На яке ми плануємо?

 

ІЗ ЗАЛУ. На 18-те.

 

КНЯЖИЦЬКИЙ М.Л. Ні, ні, 18-го ж – архіви.

 

ПОДОЛЯК І.І. Ну-то після круглого столу.

 

ЄЛЕНСЬКИЙ В.Є. Ну давайте будемо просить головуючого… Ну як на шосту годину?

 

ПОДОЛЯК І.І. Працювати треба круглодобово, цілодобово.

 

ІЗ ЗАЛУ. А скільки буде представників? Це ж треба не в цій кімнаті.

 

ЄЛЕНСЬКИЙ В.Є. Зараз звернемося до головуючого в Раді церков.

 

ІЗ ЗАЛУ. Ну так я тому і кажу, тут суто технічне питання, щоб це була 12 кімната вільна, щоб це мало якийсь певний рівень зустрічі. Я просто кажу технічно суто.

 

ІЗ ЗАЛУ. Підтримуємо.   

 

КНЯЖИЦЬКИЙ М.Л. То як? Ми обговоримо додатково чи зараз визначимося?

 

ЄЛЕНСЬКИЙ В.Є. Я як би почув, що всіх влаштовує 19-те.

 

КНЯЖИЦЬКИЙ М.Л. Нас влаштовує. Ви тоді з керівником апарату тоді узгодите і нас просто поінформуєте. Добре?

 

ІЗ ЗАЛУ. Добре.

 

КНЯЖИЦЬКИЙ М.Л. Дякую.

 

 

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку