Головна > Текстові публікації > Діяльність Комітету > Зустрічі, конференції та інші заходи

Повідомлення

Перейти до розділу
09 липня 16:09
10 липня о 12.00 відбудеться брифінг на тему: «Гроші на культуру: як формуватимуть бюджети на наступний рік?» докладніше
09 липня 15:53
15 липня о 15.00 відбудеться засідання Комітету з питань гуманітарної та інформаційної політики за адресою: вулиця Садова, 3-А, зала засідань 1016 посилання...

Діяльність Комітету

Надрукувати Збільшити зону перегляду

Зустрічі, конференції та інші заходи

23 червня 2020, 14:35

Голова підкомітету з питань туризму та курортів Дмитро Нальотов, голова Державного агентства розвитку туризму в Україні Мар’яна Олеськів і заступниця голови Полтавської ОДА Катерина Рижеченко презентували проєкти стратегії розвитку туристичної галузі в Полтаві

22 червня депутат Верховної Ради України, голова підкомітету з питань туризму і курортів Дмитро Нальотов, голова Державного агентства розвитку туризму в Україні Мар’яна Олеськів та заступниця голови Полтавської ОДА Катерина Рижеченко презентували проєкти стратегії розвитку туристичної галузі в Полтаві.  
  На початку конференції народний депутат України Дмитро Нальотов поінформував, що від ранку 22 червня разом Мар'яною Олеськів встигли обговорити ідеї, які зараз на стадії опрацювання, та відвідати декілька туристичних об'єктів краю — Опішню, Музей-заповідник «Поле Полтавської битви» та інші. «Сьогодні тема нашої зустрічі — стратегія розвитку туризму на Полтавщині: що саме треба зробити для того, щоб туризм запрацював так, як він має працювати, з економічним ефектом, вигідним для полтавців і цікавим для туристів», — прокоментував народний депутат.

Програма заходу складалася із трьох блоків.

Перший «Як жити туризму після епідемії, або золотий час для внутрішнього туризму» представила  Мар’яна Олеськів. Голова Державного агентства розвитку туризму повідомила, що вона на Полтавщині вперше і приємно подивована регіоном. «Фактично тут є все, щоб далі розвивати туризм. Тепер справа за активними людьми. Велика подяка і  Дмитру, і обласній адміністрації, усім гідам, і всім, хто цим займається», — поділилася враженнями очільниця держагентства.

«Ми розуміємо, що в усьому світі галузь туризму разом з авіацією найбільше постраждала від коронавірусу. Збитки галузі, якщо відновляться туристичні потоки наприкінці літа, становитимуть приблизно 60%. Якщо вони взагалі до кінця року нормально не відновляться, це буде орієнтовно 80%. Фактично лише перший місяць року туризм працював», — зауважила  М. Олеськів. За її словами, важливим питанням є «порятунок» української туристичної сфери на літній сезон 2020 року та промоційна підтримка внутрішнього туризму. Крім того, триває робота над системними змінами (зміни до закону про туризм, налагодження туристичної статистики тощо).

У цьому ж контексті був ініційований проєкт #МандруйУкраїною, за допомогою якого, зокрема, українців стимулюють допомогти вітчизняному туристичному бізнесу, і який дозволяє моніторити туристично привабливі місця для відпочинку на думку українців.

Наступним етапом, як зазначила М. Олеськів, стане розвиток туристичних магнітів у кожному регіоні, які й сьогодні мають увагу туриста, але потребують «невеликого вдосконалення».

Другий блок «Туристичний атлас Полтавщини та його магніти»   презентувала Катерина Рижеченко. Заступниця голови Полтавської ОДА повідомила, що місцева влада теж долучилася до ініціативи #МандруйУкраїною і, паралельно з цим, працює над створенням стратегії розвитку Полтавського регіону на термін до 2027 року. «Туристичний атлас» містить 25 магнітів, згрупованих за різними гілками туризму:

1.     фестивальний (подієвий);

2.     паломницький;

3.     археологічний;

4.     пізнавальний;

5.     оздоровчий;

6.     активний;

7.     промисловий.

Ці 25 туристичних об'єктів об’єднали у ТОП-5 туристичних маршрутів.

«Не можна сказати, що ці маршрути є вичерпними. Ми брали до уваги можливість доїхати до них, якість доріг, інфраструктуру, можливість зупинитися для харчування», — розповіла К. Рижиченко. Ще одним з критеріїв, за її словами, є умовно названий критерій «інстаграмність».

Ці маршрути розділили за тривалістю: 1 день, 3 дні, 5 днів. Наприклад, 5-денний маршрут складається з відвідування духовних місць в Полтаві (соборів, церков), батьківщини М. Гоголя, подорожі до Миргорода, Опішні, Решетилівки.

Усі ці маршрути вже «пропрацьовані» туристичними агенціями. Катерина Рижеченко акцентувала на тому, що до розроблення стратегії залучені і депутати обласної ради, і  представники туристичної сфери, і громадські організації.

Крім того, було представлено ТОП-12 об'єктів зеленого туризму на Полтавщині, зокрема «Country House», «Берег Святої Тетяни», «Весела садиба», «Золота сота», «Старий хутір», «Омелькова хата». Замовити квитки, трансфер, отримати актуальну інформацію можна буде за допомогою інтерактивних екранів-боксів.

У перспективі до стратегії будуть включені веломаршрути green ways, презентовані Дмитром Нальотовим. Вперше в Полтавській області цього року планується, якщо дозволять карантинні заходи, провести  фестиваль сучасного мистецтва ГОГОЛЬFEST. Необхідно належно популяризувати і пам'ятку епохи пізнього палеоліту Гінцівську стоянку.

Дмитро Нальотов представив третю частину — «Презентацію проєктів стратегії розвитку Полтавської області для втілення зацікавленими сторонами». Народний депутат звернув увагу на те, чому Полтаву можна назвати привабливим туристичним регіоном.

По-перше, Полтава має зручне географічне розташування, адже лежить між трьома містами-мільйонниками, отже, якщо правильно побудувати комунікації, можна досить легко залучити людей.

По-друге, Полтава є одним з найбільш чистих та зелених міст України.

По-третє, кількість історичних подій та постатей настільки велика, що у кожному куточку «можна зробити окрему історію».

Крім того, Полтавщина відома своєю культурою, має мальовничу природу, декілька об'єктів для медичного туризму.

За даними соціологічного дослідження, сьогодні в область приїжджає турист в середньому 24-35 років, витрачає 1000-2000 грн/день, переважно із Дніпра, Харкова, Києва та на уїк-енд. З опитаних  83% бажають приїхати знову, 92% готові порекомендувати регіон друзям.

«Навіть те, що ми маємо, воно цікаве туристу», резюмував Д. Нальотов. Це дає змогу збільшити кількість та розширити географію туристів, збільшити середній чек та термін їхнього перебування. Ефективній роботі сприятимуть проведення маркетингового дослідження, якісний брендбук міста, правильна промоція.

Народний депутат поінформував, що є ідеї та напрацювання щодо таких об'єктів:

      VR-музей Полтавської битви (зміна підходу в екскурсійному обслуговуванні шляхом більшого залучення емоційної складової);

      Музей української мови;

      майстерні ремесл;

     Stop point на трасі (сучасна європейська зупинка біля міста, де будуть сконцентровані всі необхідні для водія послуги);

      туристично-інформаційний центр.

До цього ж переліку входить сувенірна продукція, проведення фестивалю сучасної української культури, сучасне театралізоване святкування народних свят. «Туризм це не тільки для гостей, це культура, це коли ти любиш свій край, коли з радістю розповідаєш іншим, що у твоєму краї є крутого», — додав депутат.

Створенню робочих місць на селі, розвитку готельної справи сприятиме зелений туризм.

Окремим блоком є пригодницький туризм. У межах проєкту «Подорож Полтавщиною»  планується сполучення цікавих об'єктів та місць ночівлі треками для пішого або велотуру.

Тривають переговори щодо ревіталізації деяких об'єктів у Полтаві, тобто перетворення промзон на сучасний простір.

Також є ідеї з'єднати веловулицею декілька районів міста, відтворити українське село у форматі «Скансен» — створити музей-село просто неба, сформувати мережу комфортних стоянок (проєкт «Глемпінг»), розвинути гастрономічні тури.

Всюди має прослідковуватися національний колорит.

Під час зустрічі голова профільного підкомітету Дмитро Нальотов повідомив, що днями зареєстрував законопроєкт про внесення змін до Бюджетного кодексу України та інших законодавчих актів України щодо фінансового забезпечення розвитку туризму (реєстр. №3696).



Відео доступне на сторінці Дмитра Нальотова в Facebook.

Третя зверху світлина: етнопоселення «Старий хутір» (джерело: https://zruchno.travel/)